Główne kierunki aktywności Dział Informacji Technicznej, Komunikacji i Marketingu:
- opracowanie strategii marketingowej, analiza rynku, planowanie i realizacja działań marketingowych;
- organizacja wydarzeń promocyjnych, w tym konferencji, seminariów i webinariów;
- kreowanie produktów i marki Łukasiewicza;
- opracowanie, nadzorowanie i koordynowanie działań komunikacyjnych i promocyjnych, w tym kontakt z mediami i komunikacja w mediach społecznościowych;
- zapewnienie spójnego wizerunku na wszystkich stronach i portalach internetowych oraz mediach społecznościowych instytutu Łukasiewicza; prowadzenie prac w zakresie informacji naukowo-technicznej;
- prowadzenie biblioteki naukowo – technicznej, gromadzenie, przechowywanie i ochrona materiałów bibliotecznych;
- rejestracja dorobku naukowego pracowników w Polskiej Bibliografii Naukowej;
- współpraca z przedstawicielami środków masowego przekazu (public relations i media relations);
- przygotowywanie materiałów reklamowych, informacyjno-promocyjnych, konferencyjnych itp.;
- nadzór nad wykonaniem prac reklamowych przez agencje reklamowe, podwykonawców i dostawców;
- komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna (strona internetowa, media społecznościowe, inne);
- prowadzenie eksportu wyrobów i usług oraz działalności importowej;
- organizacja wyjazdów specjalistów za granicę;
- redakcja wydawnictw;
- współredagowanie BIP.